Voor zowel de VAG benzine als de diesel multitronic automaatbakken hebben wij een speciaal programma
ontwikkeld waarmee we de D en S en M standen kunnen optimaliseren.
Hiermee presteert de auto beter, maar rijdt vooral een stuk prettiger.
De fabrieksinstelling van de moderne Multitronic wordt (te) economisch afgesteld.
De bak zorgt er voor dat de motor rond de 1000 RPM draait bij lagere snelheden en lagere belastingen.
Regelmatig is hierdoor een duidelijke ‘dreun’ vanuit het motorruim te horen.
De S stand is daarentegen weer iets te sportief afgesteld, waardoor deze niet erg bruikbaar is in het gewone verkeer.
Onze Multitronic software aanpassingen zorgen ervoor dat beide standen veel mooier op het motorkarakteristiek aansluiten.
In de D stand zal de motor tussen de 1500rpm en 2000rpm draaien (ipv 1000 a 1400rpm in de originele MT software).
In de S stand zal de motor tussen de 2250 en 2750rpm draaien (origineel snel 3000rpm).
Bij de benzine modellen is het verder nuttig om ook het maximale toerental wat te verhogen bij volle acceleratie.
Prijzen
Kosten voor dit software pakket zijn € 450 incl btw.
De meerprijs van de Multitronic optimalisatie als er ook motortuning uitgevoerd wordt, bedraagt € 350 incl btw.