2.0 TSI 180 & 220pk

Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 180-190-220pk 300pk 699
Koppel 320-350Nm 430Nm
MQB 2.0 TSI 220-230pk   JDstage1 DCIM100GOPRO



Optioneel:
Carbon airbox MQB 1.8 & 2.0 T(F)SI modellen.
Met Pipercross filter: € 499 incl btw.
Met K&N filter: € 535 incl btw

s3 carbon



Goed nieuws voor eigenaren met 2016 model voorzien van een 1.8 of 2.0 T(F)SI motor, de Simos 18 computer is nu eindelijk volledig gekraakt.

Het was al langer mogelijk om de Simos 18 computer te tunen, maar sinds de 4e maand van 2015 heeft men een nieuwe beveiliging ingebouwd, waarmee OBD tuning niet meer mogelijk was voor de nieuwere modellen.
CMD flashtec, een van onze flashtools, heeft de nieuwe beveiliging weten te kraken en daarmee kunnen we vanaf heden ook tuning bieden voor vele nieuwe 1.8 en 2.0 T(F)SI motoren, waaronder de nieuwste Golf 7 GTI en Golf 7 R.

SIM18Unlocked_res

MQB 2.0 TSI 220-230pk   JDstage2 DCIM100GOPRO

Stage 2: 320pk & 450Nm

Let op! Voor een stage 2 tuning moet de auto minimaal voorzien zijn/worden van een grotere downpipe.
Prijzen van deze uitlaatsystemen zijn op aanvraag.
Het software gedeelte van deze stage 2 tuning kost € 899 incl btw



Optioneel:
Carbon airbox MQB 1.8 & 2.0 T(F)SI modellen.
Met Pipercross filter: € 499 incl btw.
Met K&N filter: € 535 incl btw

s3 carbon



Goed nieuws voor eigenaren met 2016 model voorzien van een 1.8 of 2.0 T(F)SI motor, de Simos 18 computer is nu eindelijk volledig gekraakt.

Het was al langer mogelijk om de Simos 18 computer te tunen, maar sinds de 4e maand van 2015 heeft men een nieuwe beveiliging ingebouwd, waarmee OBD tuning niet meer mogelijk was voor de nieuwere modellen.
CMD flashtec, een van onze flashtools, heeft de nieuwe beveiliging weten te kraken en daarmee kunnen we vanaf heden ook tuning bieden voor vele nieuwe 1.8 en 2.0 T(F)SI motoren, waaronder de nieuwste Golf 7 GTI en Golf 7 R.

SIM18Unlocked_res

vw golf 7 gti 220pk VW Golf 7 GTI motor

Let op! Tuning wordt uitgevoerd dmv een externe kabelboom en motorcomputer, die naast het originele motormanagement komt te draaien.
Voorafgaand aan de tuning wordt er te allen tijde gestart met een diagnose op de auto. Allereerst wordt het storingsgeheugen van de auto gecontroleerd op fouten. Daarna wordt er een diagnose rit gemaakt, waarbij we gebruik maken van VAG specifieke hardware en software op onze laptops. Tijdens deze diagnose rit controleren we o.a. de turbodrukken/ontstekingswaardes/nokkenastimingen/luchtsmassameter waarden/lambda getallen etc etc. Daarnaast wordt er gekeken of de auto niet al eerder voorzien is van tuning. Blijkt er een probleem aanwezig te zijn na deze diagnose rit, dan kunnen we vaak direct reparatie uitvoeren (denk hierbij aan een lekkende intercooler slang, vervuilde luchtmassameter of een defecte sensor etc).

Vervolgens rijden we de auto in de werkplaats en start de eigenlijke (chip)tuning. We maken allereerst een backup van de originele software van de auto. Hierna wordt de originele software van de auto volledig bewerkt rekening houdend met de diagnose logs die net gemaakt zijn (in tegenstelling tot 95% van andere tuners) en uiteraard gebaseerd op onze referentie tuning die wij voor elke motor ontwikkeld hebben.

Nadat de tuning geplaatst is vindt er een uitgebreide testrit plaats, waarbij weer naar alle verschillende parameters wordt gekeken. Denk hierbij aan een stukje maximale motorbelasting ter controle van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa. Bij eventuele onregelmatigheden wordt de software nogmaals geoptimaliseerd (in tegenstelling tot 95% van andere tuners). Deze totale tuningssessie duurt ongeveer 2 uur.
Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak.


OBD Tuning:


Video: EPM (externe) Tuning

 

Comments are closed for this article.