1.8 TFSI 120pk – 160pk – 170pk

Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 120-160-170pk 210pk 499
Koppel 230-250Nm 340Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 120-160-170pk 230pk 799
Koppel 230-250Nm 360Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 120-160-170pk 275pk 1099
Koppel 230-250Nm 380Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 120-160-170pk 300pk 1099
Koppel 230-250Nm 400Nm

1.8 tfsi 120 160pk jdstage 1 twincharger
1.8 tfsi 120 160 stage 2 downpipe a4 1.8 tfsi

JD Powerpack Stage 2 – 230pk & 360Nm – vanaf € 1999,- incl btw

Bij de stage 2 set passen we niet alleen de software aan, maar voorzien we de motor tevens van een milltek downpipe inclusief 200 cells sportkat.
Montage en afstelling neemt 7 uur in beslag.

– Montage 2wd : € 199,- incl btw
– Montage 4wd : € 250,- incl btw

VAG 1.8 TFSI stage 3 Hybrid TSI turbo

JD Powerpack Stage 3 – 275 & 380Nm – vanaf € 3499,- incl btw

De JD Powerpack stage3 bestaat uit:

– Hybride upgrade turbo incl spruitstuk
– Aangepaste leidingen, pakkingen, bouten
– JDEngineering Stage 3 software opmaat op de rollenbank
– Losse montage set vanaf € 3499,-

Montage:
– Montage 2wd : € 499,- incl btw
– Montage 4wd : € 599,- incl btw

vag 1.8 tfsi jd powepack 300 image003

JD Powerpack Stage 4 – 300pk & 400Nm – vanaf € 4399,- incl btw

De JDPowerpack stage 4 set bestaat uit:

– Hybride upgrade turbo incl spruitstuk
– Aangepaste leidingen, pakkingen, bouten
– RVS downpipe met sportkat
– JDEngineering Stage 4 software opmaat op de rollenbank
– Losse montage set vanaf € 4399,-

Montage:
– Montage 2wd : € 599,- incl btw
– Montage 4wd : € 699,- incl btw

Voorafgaand aan de tuning wordt er te allen tijde gestart met een diagnose op de auto. Allereerst wordt het storingsgeheugen van de auto gecontroleerd op fouten. Daarna wordt er een diagnose rit gemaakt, waarbij we gebruik maken van VAG specifieke hardware en software op onze laptops. Tijdens deze diagnose rit controleren we o.a. de turbodrukken/ontstekingswaardes/nokkenastimingen/luchtsmassameter waarden/lambda getallen etc etc. Daarnaast wordt er gekeken of de auto niet al eerder voorzien is van tuning. Blijkt er een probleem aanwezig te zijn na deze diagnose rit, dan kunnen we vaak direct reparatie uitvoeren (denk hierbij aan een lekkende intercooler slang, vervuilde luchtmassameter of een defecte sensor etc).

Vervolgens rijden we de auto in de werkplaats en start de eigenlijke (chip)tuning. We maken allereerst een backup van de originele software van de auto. Hierna wordt de originele software van de auto volledig bewerkt rekening houdend met de diagnose logs die net gemaakt zijn (in tegenstelling tot 95% van andere tuners) en uiteraard gebaseerd op onze referentie tuning die wij voor elke motor ontwikkeld hebben.

Nadat de tuning geplaatst is vindt er een uitgebreide testrit plaats, waarbij weer naar alle verschillende parameters wordt gekeken. Denk hierbij aan een stukje maximale motorbelasting ter controle van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa. Bij eventuele onregelmatigheden wordt de software nogmaals geoptimaliseerd (in tegenstelling tot 95% van andere tuners). Deze totale tuningssessie duurt ongeveer 2 uur.
Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak.

 

Comments are closed for this article.